Programma 2. Verkeer, vervoer en waterstaat
Posten groter dan € 25.000 nemen we afzonderlijk in de tabellen op. Posten kleiner dan € 25.000 voegen we samen onder ‘overig’.
Incidentele baten en lasten groter dan € 50.000 lichten we toe met uitzondering van de neutrale posten. Neutrale posten zijn baten of lasten die we verrekenen met een reserve. In de tabel staat dan onder baten en lasten hetzelfde bedrag.
2020 | 2021 | 2022 | 2023 | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
(bedragen x € 1.000) | Lasten | Baten | Lasten | Baten | Lasten | Baten | Lasten | Baten |
Project Brabants Verkeersveiligheidslabel (BVL zie 1) | 48 | 48 | 48 | 48 | ||||
Project BVL (subsidie provincie) | 40 | 40 | 40 | 40 | ||||
Kleine verkeersmaatregelen (zie 2) | 100 | |||||||
Totaal | 148 | 40 | 48 | 40 | 48 | 40 | 48 | 40 |
1. Project Brabants Verkeersveiligheidslabel (BVL)
Vanuit de provinciale subsidie Mensgerichte maatregelen van € 40.000 betalen we het voortzetten van het BVL project van € 48.000. De overige € 8.000 draagt de gemeente bij. Omdat het project en de subsidie eindig zijn, zien we deze als incidentele lasten en baten.
2. Kleine verkeersmaatregelen
Voor het uitvoeren van verkeerskundige (veiligheids-) maatregelen is binnen Beheren Op Niveau (BON) geen ruimte. Hiervoor is in 2020 een eenmalig budget.